{ "user": { "type": "identify", "data": { "id":"None", "user":{ "name": " ", "email": "", "signupDate": "", "permission": "no" } } }, "page": { "type": "page Viewed", "data": "" } }

Cayma hakkı

CAYMA HAKKI BİLGİLENDİRME METNİ


Tüketicilerin kullanılmamış ürünlere ilişkin teslim tarihten itibaren 14 gün içerisinde Mesafeli Satış Yönetmeliği uyarınca cayma hakkı vardır.

Tüketiciler cayma haklarını şu şekilde kullanabilir;

- Siparişlerim bölümüne gidiniz.

- Sipariş üzerine tıklayarak sipariş detayınıza giriniz.

- İptal / iadeyi seçiniz.

- Size özel verilecek iade kodu ve ürünler ile birlikte sevk irsaliye/faturanızı tek bir pakete koyunuz.

- Paketi iade kargo koduyla birlikte 14 gün içinde Yurtiçi Kargoya teslim ediniz. Kodu vermeniz yeterlidir, ayrıca bir iade adresi belirtmeyiniz.

- İade ürününüz tarafımıza ulaştığında, uzman ekibimiz tarafından incelenerek iadeye uygun görüldüğü takdirde süreciniz tamamlanacaktır.

İade konusu ürünün, paketi hasar görmemiş, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullanılmış ve kullanım hatası sonucu zarar görmemiş olması gerekmektedir. İade konusu ürün varsa aksesuarları, orijinal kutusu ve faturasıyla beraber iade edilmelidir. Aksi halde cayma talebinin kabul edilmemesi söz konusu olabilir.

Tüketicilerin usulüne uygun veya öngörülen süre içerisinde cayma hakkını kullanması gereklidir. Aksi halde cayma hakkının kullanımı mümkün olmayacaktır.

Cayma Hakkının Kullanılamayacağı Durumlar


Tüketici, Mesafeli Satış Yönetmeliği kapsamında öngörülen durumları sınırlamamak kaydı ile aşağıdaki sözleşmelere ilişkin cayma hakkını kullanamaz:

a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.

d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.

ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler.

h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.